mariannemetalfan's forum!

https://http://spaces.msn.com/members/metalfan44
meedere sandboxen op je space
Gepost door : marianne(beheerder)
Op: 01/01/2006 13:02
dit is een topic over meedere sandboxen(dus vrije html) op je space. alleen dus handig als je al 1 sandbox hebt.deze uitleg probeer ik zo makkelijk mogelijk te omschrijven, maar het vergt wel wat html-kennis. ok daar gaan we:<br />
<br />
omdat je al een sandbox hebt,kan je er niet meedere toevoegen op dezelfde manier zoals je dat bij de eerste hebt gedaan. het is ook belangrijk om te weten, dat als je meedere sandboxen toevoegt, je modules niet meer beschikbaar zijn. dat wordt dus lastig als je nog een andere achtergrond op je space wil, of nog een media player. zet die er dus eerst op als je dat nog wilt. zo niet, dan kan je meteen beginnen. <br />
<br />
mocht het nou zo zijn dat je later alsnog iets uit je modules wil,zul je de sandboxen (tijdelijk)moeten weghalen.<br />
<br />
oke dan nu de uitleg:<br />
<br />
de installatie van de sandboxen.<br />
<br />
Open je space in de 'voorbeeld van mijn space' mode,(dus niet de bewerkingsmode!) en zet achter het adres van je space in je adresbalk: /DLLayoutSettings.aspx<br />
<br />
<br />
klik dan op enter.<br />
<br />
je krijgt nu een scherm te zien met lay-out informatie over je space, wat er allemaal opstaat qua modules en wat voor kolomtype je hebt enzo.<br />
<br />
klik met je muis ergens in het scherm en klik dan op je rechter muisknop.<br />
<br />
je krijgt dan een klein schermpje, kies het woord 'bron'<br />
<br />
je krijgt dan een kladblokbestand te zien met html-codes.<br />
<br />
druk dan de toetsen ctrl en dan f(tegelijk indrukken)dat is de zoekfunctie die je dan krijgt.<br />
vul dan in het zoekvenstertje deze code in MAAR haal eerst de onderliggende streepjes eruit!!<br />
<br />
<_br_>_<_/div_>_<_/FORM_><br />
<br />
deze code is uniek,hij komt maar 1 keer voor in het html code veldje. als je op 'zoeken' klikt,selecteert hij de gevonden code.<br />
<br />
zet dan de volgende code tussen de haakjes > < tussen div en form!<br />
<br />
(haal weer eerst alle onderliggende streepjes eruit)<br />
<br />
<_div class=Part_>_<_input onclick='selectPartType(this);' type='checkbox' title='This is an unsupported module supplied for the purpose of evaluation.' id='CustomHTML' name='PowerToy: Custom HTML' value='CustomHTML'_>_<_label for='pCustomHTML'_>_PowerToy: Custom HTML_<_/label_> <_br_>_<_/div_><br />
<br />
sla het bestand nu op.. maar je mag het niet als gewoon tekstbestand opslaan!<br />
<br />
doe het volgende:<br />
<br />
selecteer ''opslaan als'<br />
je moet wel iets kiezen waaronder je het opslaat zoadat je het weer terug kan vinde later. het is maar net wat je het handigst vindt, ik sla ze altijd op in mijn documenten..<br />
<br />
geef het bestand een naam, maar zorg dat het altijd,hoe dan ook, op .htm eindigt, dus punt htm.<br />
voorbeeld:<br />
<br />
sandbox1.htm<br />
<br />
kies bij opslaan type bestanden 'alle bestanden'<br />
<br />
kies bij codering utf-8<br />
<br />
nu kan je opslaan.<br />
<br />
klik alle eerdere schermen maar weg,die heb je nu toch niet nodig.<br />
open nu je opgeslagen bestand weer.<br />
<br />
je krijgt het scherm van je space met de lay-out indeling weer voor je. het kan zijn dat er een beveiligingswaarschuwing boven aan de pagina staat,die moet je aanklikken en ook al geeft de melding weer dat het niet velig is, gewoon op'ja ' klikken.gewoon negeren dus.<br />
anders werkt het niet. <br />
<br />
(of schakel ook even de pop-up blocker uit)<br />
<br />
je ziet dan op de pagina een kolommenindeling. kijk ertussen waar je nieuwe sandbox staat(soms even scrollen) vink het bestand aan, en vergeet niet op te slaan.<br />
<br />
zo op deze manier kan je zoveel sandboxen toevoegen als je maar wilt, geef wel telkens een andere bestandnaam op voor de naam van je sandbox. ik heb er wel een stauk of 15 of meer, en ik heb echt zoveel namen in moeten vullen dat ik soms maar wat verzon.<br />
<br />
het is wel mogelijk om in de eerste sandbox een andere inhoud te krijgen dan de rest, de anderen zullen allemaal dezelfde inhoud hebben. als je een andere inhoud wilt, zul je wat moeten prutsen met de codes en de boxen een beetje verschuiven. zo heb ik de codes erin gekregen. <br />
<br />
vind je dat te moeiljk, hou dan gewoon dezelfde inhoud. <br />
<br />
ik hoop dat je hier wat mee kan! <br />
<br />
groeten marianne<br />

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Gepost door: hilly
Op: 15/01/2006 19:43
eindelijk na veel frobelen is het me gelukt een 2e sandbox op mijn space te zetten

Gepost door: marianne(beheerder)
Op: 16/01/2006 08:22
super!<br />
<br />
groetjes marianne

Quick reply

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |