mariannemetalfan's forum!

https://http://spaces.msn.com/members/metalfan44
hoe je een playlist in je media player maakt
Gepost door : marianne(beheerder)
Op: 17/12/2005 20:12
het is zo standaard he.. maar 1 clip op je media player. vaak heb je dan ook nog eens dat de clip het niet doet. als je een playlist maakt, is dat probleem voor het grootste deel verholpen, want daar kan je bijna alle bestandjes in zetten, dus ook asx, die normaal niet geacceteerd wordt! het is wel even een omweg maar ik zal het uitleggen:

open het klad blok op je computer(dat vind je bij bureau-accessoires) en plak er deze code in:

<_asx version="3.0"_>
<_abstract_>MSN-Spaces playlist<_/_abstract_>
<_title_>Zet hier je titel neer<_/_title_>
<_author_>Zet hier eventueel je naam_<_/_author_>
<_copyright_>Vermeld hier eventueel een copyright<_/_copyright_>

<_entry_>
<_ref href="..url van je 1e videoclip.." _/_>
<_abstract_>..titel van je 1e videoclip..<_/_abstract_>
<_/_entry_>

<_entry_>
<_ref href="..url van je 2e videoclip.." _/_>
<_abstract_>..titel van je 2e videoclip..<_/_abstract_>
<_/entry_>

<_/asx_>

LET OP: omdat het forum html leest moest ik de code hier plaatsen met onderliggende streepjes. haal die dus weg! anders werkt de code niet.

Natuurlijk kunnen er in plaats van 2 clips ook meerdere toegevoegd worden. Gewoon die regels beginnend met en eindigend op nog een aantal keren kopieren. vul urls op de goed plek in.

Sla dit bestand op en hernoem het daarna naar .wmv
bijvoorbeeld playlist.wmv

het moet perse op .wmv eindigen! ook al heb je asx bestandjes.sla het op onder alle bestanden en bij codering kies je de optie utf-8.

ga naar www.uploadhut.com en load je bestand op. dan komen er een aantal codes uit. pak de forum code en haal die img woorden eromheen weg maar zorg dat er nog wel de 2 vraagtekens staan. dus http:// en uiteindlijk wmv??
plak het in de media player en zorg dat de rechtermuisklik optie uit staat, anders gaan mensen je bestand jatten en dan doet ie het niet meer.

het is ff wat werk en bij mij ging het erst wel 10 keer fout, maar gewoon blijven proberen!

groetjes marianne

post u maar hieronder!

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]

Gepost door: marianne(beheerder)
Op: 28/03/2006 20:29
ik begrijp je vraag niet helemaal..heb je de lijst al geupload? zo ja, dan heb je een url wat je in je media player kan plaatsen. je moet dan het vakje autostart aanvinken dan begint hij meteen te spelen..

Gepost door: michiel
Op: 29/03/2006 00:01
ja ik heb een lijst mar nog geen media player op space moet je dat dan al hebben

Op: 29/03/2006 08:22
ja zekers moet je er 1 hebben anders kan het ook geen afspeelijst in je media player zijn he dus die moet je nog even erop zetten, is niet zo moeilijk..staat wel verderop mijn forum uitgeget.

groetes marianne

Gepost door: dayen
Op: 02/04/2006 17:34
hey ben ik weer.. Ik heb mijn playlist nu helemaal klaar... maar jeetje wat duurt het lang om je uberhaupt te kunnen registeren bij die myfilestash!!! Geduld is een schone zaak, maar als je een adere site weet... Zou ik niet erg vinden!
Ps. mijn zoontje van 13 vind je werk geweldig en is nu bezig om zijn eigen space ook op te bouwen.. Lachen he?
Groetjes Dayen

Op: 02/04/2006 20:00
hoi dayen!

altijd leuk om te horen ik wens je zoontje veel succes met zijn space! trouwens www.filelodge.com is ook een goede uploadserver, heeft wel eens kuren maar je kan er wel veel mee. misschien moet je die eens proberen?

groetjes! marianne

Gepost door: dayen
Op: 03/04/2006 20:25
hey... Thanx, hij doet het.. Meteen de eerste keer!!!! Je bent een toppie bedankt he!
Groetjes Dayen

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |