mariannemetalfan's forum!

https://http://spaces.msn.com/members/metalfan44
hoe je een playlist in je media player maakt
Gepost door : marianne(beheerder)
Op: 17/12/2005 20:12
het is zo standaard he.. maar 1 clip op je media player. vaak heb je dan ook nog eens dat de clip het niet doet. als je een playlist maakt, is dat probleem voor het grootste deel verholpen, want daar kan je bijna alle bestandjes in zetten, dus ook asx, die normaal niet geacceteerd wordt! het is wel even een omweg maar ik zal het uitleggen:

open het klad blok op je computer(dat vind je bij bureau-accessoires) en plak er deze code in:

<_asx version="3.0"_>
<_abstract_>MSN-Spaces playlist<_/_abstract_>
<_title_>Zet hier je titel neer<_/_title_>
<_author_>Zet hier eventueel je naam_<_/_author_>
<_copyright_>Vermeld hier eventueel een copyright<_/_copyright_>

<_entry_>
<_ref href="..url van je 1e videoclip.." _/_>
<_abstract_>..titel van je 1e videoclip..<_/_abstract_>
<_/_entry_>

<_entry_>
<_ref href="..url van je 2e videoclip.." _/_>
<_abstract_>..titel van je 2e videoclip..<_/_abstract_>
<_/entry_>

<_/asx_>

LET OP: omdat het forum html leest moest ik de code hier plaatsen met onderliggende streepjes. haal die dus weg! anders werkt de code niet.

Natuurlijk kunnen er in plaats van 2 clips ook meerdere toegevoegd worden. Gewoon die regels beginnend met en eindigend op nog een aantal keren kopieren. vul urls op de goed plek in.

Sla dit bestand op en hernoem het daarna naar .wmv
bijvoorbeeld playlist.wmv

het moet perse op .wmv eindigen! ook al heb je asx bestandjes.sla het op onder alle bestanden en bij codering kies je de optie utf-8.

ga naar www.uploadhut.com en load je bestand op. dan komen er een aantal codes uit. pak de forum code en haal die img woorden eromheen weg maar zorg dat er nog wel de 2 vraagtekens staan. dus http:// en uiteindlijk wmv??
plak het in de media player en zorg dat de rechtermuisklik optie uit staat, anders gaan mensen je bestand jatten en dan doet ie het niet meer.

het is ff wat werk en bij mij ging het erst wel 10 keer fout, maar gewoon blijven proberen!

groetjes marianne

post u maar hieronder!

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]

Gepost door: Yvonne
Op: 22/12/2005 13:48
ik heb inmiddels een gastenboek dankzij jouw uitleg maar ik krijg er maar geen muziek in de media player,ben ik al weken mee bezig maar krijg het er maar niet in hellup?

Gepost door: marianne(beheerder)
Op: 22/12/2005 14:00
heyhey yvonne,

wat gaat er precies mis? heb je bijvoorbeeld al een link van een clip en lukt het niet om die afgespeeld te krijgen?zo ja, mag ik die link eens zien? of weet je niet hoe je een link erin moet krijgen in je media player?

groetjes marianne

Op: 22/12/2005 14:51
C:\Documents and Settings\Hoofdgebruiker\Mijn documenten\My Received Files\Silvia - Alle liedjes in die nacht.mp3 bijvoorbeeld

Op: 22/12/2005 15:45
hoi yvonne!

ik zie het al, je hebt een url die niet geschikt is voor je media plyer.je url begint nl met c/documents en dat betekent dat dat een bestandje van je eigen pc is. als je die dus zo in je media player plakt gebert erniks. je kan dus 2 dingen doen:

dat besatnd wat je hebt uploaden bij bijv.filedump.nl

of een bestandje van internet zoeken wat geschikt is. een bestand moet beginnen met http:// of mms//en eindigen op wmv,avi,mpeg,mpg enzo.

op www.clippagina.nl vind je zulke nummers. welke nummer wil je?

Op: 22/12/2005 15:56
jan smit boom boom bailando?kan dat?

Op: 22/12/2005 16:10
die kon ik niet vinden jammer genoeg.. dat is juist het vervelende vaak zit er net jouw favo numme rer niet bij. op mijn space heb ik dan ook een lijst gemaakt met media plyer geschikte bestandjes.misschien staat daar wat voor je tussen.

groetjes marianne

Op: 22/12/2005 16:28
http://www.cnrentertainment.nl/jannes/large.wmv

Op: 22/12/2005 16:28
kan dat wel ?

Op: 22/12/2005 16:31
jA HEHE HEB EINDELIJK EEN LEIDJE ER VOOR DANK JE WEL VOOR JE GEDULD

Op: 22/12/2005 16:37
ja das een goede!

Gepost door: Martijn
Op: 27/12/2005 20:49
Ik heb zo een playlist gemaakt... en dan wil het uploaden maar dan geeft die een foutmelding dus zoue je me ff kunnen helpen ?

Thnq,

Martijn

Op: 28/12/2005 11:34
(ik zit nu op een andere compu.. vandaar dat je nu een ander ip ziet..)

hoihoi,

stuur me eens je lijstje, dan kan ik zien of daar een fout in zit. en wannneer krijg je de melding precies? bedenk wel dat je sommigen meldingen kan negeren.

het kan ook zijnj dat je nu problemen hebt met uploaden, omdat sommige servers eruit liggen van die programma's..

nou laat het maar weten! ben ook benieuwd wat die melding precies is, ik heb die nog nooit gehad namelijk.

groetjes marianne

Op: 30/12/2005 13:04
goed nieuws!

menig spacer zal gemerkt hebbend at het uploadprogramma uploadhut.com niet meer werkt. voor hoelang dit nog duurt is onduidelijk. ik heb een tijdje gezocht naar plaatsvervangende programma's. filedump.nl is een optyie, maar heeft6 te vaak kuren.

je jkan bij deze server goed uploaden!

www.myfilestash.com

je moet wel eerst een account aanmaken maar je hebt tenminste nog mogelijkheden voor uploaden!

groetjes marianne

Op: 01/01/2006 10:57
even nog een opmerking: in de playlist moet je bij het invullen van de url ook de stipjes weghalen die tussen die haakjes staan! dus:''..url van je 1e videoclip..''
die stipjes rond url en videoclip even weghalen.

Gepost door: michiel
Op: 28/03/2006 20:13
ik hat gedaan wat je zij op de uileg maar dan krijg ik een lijst mar ik wil dat de mense die komen het dan meteen horen net als bij jouw

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2]
Out of range value for column 'id_b' at row 1